Der var god opbakning fra det lokale erhvervsliv, da Dragør Kommune onsdag den 21. januar holdt nytårskur på rådhuset. Ifølge en pressemeddelelse deltog 55 erhvervsdrivende i arrangementet, der markerede starten på et nyt år med fokus på samarbejde, udvikling og fælles ambitioner.
Borgmester Kenneth Gøtterup (C) bød sammen med medlemmer af den nye kommunalbestyrelse velkommen til en aften med fokus på samarbejde og fælles udvikling. Også eksterne aktører som Erhvervshus Hovedstaden, Copenhagen Capacity og Virksomhedsservice fra Tårnby Kommune deltog.
I sin tale lagde borgmesteren vægt på erhvervslivets betydning for Dragør og behovet for tæt samspil mellem kommune og virksomheder.
»Når jeg ser ud over Dragørs erhvervsliv, ser jeg engagement, ansvarlighed og en stærk lokal forankring. I skaber arbejdspladser, liv i byen og et solidt fundament for vores fællesskab,« sagde Kenneth Gøtterup.
Han fremhævede samtidig den grønne omstilling, digital udvikling og rekruttering af arbejdskraft som fælles udfordringer, der kræver samarbejde. Borgmesteren pegede blandt andet på klimanetværket, udviklingen af havnen, styrket turisme og gastronomi som konkrete eksempler på, hvordan kommunens erhvervsstrategi omsættes til handling.
Aftenens oplægsholder var Jesper Zeihlund, der med afsæt i gastronomi og fødevarer gav inspiration til, hvordan lokale ressourcer og partnerskaber kan skabe nye forretningsmuligheder.
Ifølge pressemeddelelsen ser Dragør Kommune frem mod 2026, hvor der arbejdes videre med en række initiativer inden for blandt andet grøn omstilling, havneudvikling, turisme og gastronomi i samarbejde med erhvervslivet.
