Det er et af de sikre forårstegn, når Dragør Kommune tildeler udeservering til restauranter, cafeer og isbutikker i og omkring Kongevejen. Således også i år, hvor By-, Miljø- og Klimaudvalget har fordelt pladserne til otte cafeer og restauranter.
Hallöy Cafe, Den Gamle Bager, Vaffelbageriet, Rajissimo, Lagkagehuset, Madhuset, Café Blink og Dragør Strandhotel har alle fået tilladelse til udeservering.
Vaffelbageriet og Madhuset har fået lov til at have udeservering modsat deres butikker, men skal med deres borde og stole respektere adgang til de offentlige bænke.
Udvalget lægger derudover op til, at der kan bevilges udeservering, hvis lokalerne, der tidligere husede den italienske restaurant ReCucina igen bliver udlejet.