Bankohygge på Enggården

F
Af Freja Bundvad
| | 2 min læsetid
Bankohygge på Enggården
> AI-beskrivelse: Dette billede er taget ved en bankoaften på Enggården, som fremgår af den alternative beskrivelse “untitled-7.jpg – Engården banko”. På billedet ses en ældre mand med briller, der […]

Torsdag den 20. november blev der afholdt banko på plejehjemmet Enggården i Dragør – til stor glæde for både beboere og pårørende. Omkring 30-40 personer deltog i arrangementet, og præmier var der nok af.

Flere butikker og aktører fra Dragør og omegn havde doneret gevinster til bankospillet. Præmierne spændte fra gavekort til kaffe, vin og småkager: Ting, som både plejehjemsbeboere og deres familier kunne nyde godt af. Gaverne var pakket fint ind i hjemmelavede stofnet, syet og doneret af de såkaldte »Posedamer« fra Wiedergården.

Det er første gang, bankospillet på Enggården blev afholdt med donationer udefra. To engagerede medarbejdere havde forinden været rundt i nærområdet for at samle gaverne ind.

Deltagelse kostede 10 kroner, og overskuddet går til julepynt, der skal være med til at skabe julestemning på plejehjemmet i december.

 

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER