Kan jeg takke ja til fjernvarme, men vente med at bruge den?

K
Af Kirsten Marie Juel Mouritsen
| | 0 min læsetid
Kan jeg takke ja til fjernvarme, men vente med at bruge den?
Om gasfyr skal være en saga blot i private boliger er ikke nemt at få et klart svar på fra regeringen i disse dage. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen

En læser vil gerne vide, om der er en tidsfrist for, hvornår et fjernvarmeanlæg skal installeres og tages i brug, efter at stikledningen er etableret og klar til drift.

Altså, kan man sige ja til fjernvarme og få etableret stikledningen, så den er klar til eventuelle fremtidige købere – men i mellemtiden fortsætte med sin egen varmeløsning?

Tårnby Forsyning/Dragør Fjernvarme forklarer, at nej, det kan man ikke. De oplyser, at af hensyn til driften af fjernvarmenettet skal stikledningen være aktivt i brug, ellers risikerer de, at det kan påvirke ledningsevnen i fjernvarmenettet. Det er derfor ikke muligt at få etableret stikledningen og først tage den i brug på et senere tidspunkt.

Send os dit spørgsmål

Mange spørgsmål trænger sig på, når man skal tage stilling til, om man vil melde sig til fjernvarme i Dragør inden den 1. juni.

Både Tårnby Forsyning og Dragør Kommune svarer løbende på mange spørgsmål – og her i Dragør Nyt vil vi også gerne besvare læsernes spørgsmål.

Send os dit spørgsmål på fjernvarme@dragoer-nyt.dk, så vil vi gøre vort bedste for at finde den rette ekspert til at besvare det – og bringe svaret her i avisen, så andre også kan blive klogere.

Vi kan ikke love at kunne få svar på alt, men vi vil bestræbe os på at finde svar på det meste – særligt det, der også kan gavne andre i samme situation.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER