Madhuset får udeservering

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid
Madhuset får udeservering
Madhuset har pladser foran facaden – men får sandsynligvis også lov til at have servering på den modsatte side af Kongevejen. Foto: Tim Panduro

Restaurant Madhuset på Kongevejen får med stor sandsynlighed lov til at indrette udeservering, så gæsterne i spisehuset kan nyde mad og drikke under sommersolen.

I næste uge skal Klima-, By- og Erhvervsudvalget tage stilling til, om restauranten skal have lov til at sætte borde op ved facaden og ud for Normals facade. Den tilladelse havde Madhusets forgænger Fru Munk – og Madhuset kan dermed overtage et areal, der tidligere har været brugt til formålet. Området ved Normal skal deles med Vaffelbageren.

Caféer og restauranter i Dragør Kommune skal årligt søge om tilladelse til udeservering på torv og pladser i overensstemmelse med kommunens regulativ for udeservering. Pladserne blev tildelt i april, men som ny restaurant havde Madhuset ikke søgt.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER