Muslingerepublikken kan udvide

K
Af Kirsten Marie Juel Mouritsen
| | 0 min læsetid
Muslingerepublikken kan udvide

En ny og udvidet tang- og muslingeplatform med bedre muligheder for at undervise i havmiljø og muslingernes indvirkning på det. Det har Muslingerepublikken nu mulighed for at etablere, da kommunalbestyrelsen netop har frigivet 150.000 kroner til maritime haver på Dragør Havn.

Pengene var allerede afsat i anlægsbudgettet for i år, og nu bliver de frigivet. Muslingeplatformen, der er placeret under den gamle landgangsbro i den gamle færgehavn, bliver allerede nu brugt i undervisningsforløb, hvor Muslingerepublikken samarbejder med UngDragør og inviterer 8. klasserne ud på platformen.

For at det kan blive til en reel maritim have, er der brug for en ekstra platform og flere undervisningsmaterialer. Det er der altså penge til nu. Den nye platform skal ligge i forlængelse af den gamle. Der skal dog lige indhentes en tilladelse fra Kystdirektoratet, men den regner man med at få.

Især Helle Barth (V) udtrykte kæmpe glæde for projektet og frigivelsen af midlerne til de maritime haver, og både Liste T og De Konservative bakkede op og kvitterede for Helle Barths indsats for muslingerne og undervisningsdelen i dem.

»Jeg tror bare, jeg vil sige, at når Helle er glad, så er vi også glade,« lød det fra Mia Tang (C).

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER