Der skal ryddes op i de både, som bliver opbevaret for vinteren på havnen i Dragør.
Det har Klima-, By- og Erhvervsudvalget besluttet.
De mange både giver udfordringer i forårsmånederne, hvor de blandt andet optager parkeringspladser, som er efterspurgte, når det gode vejr trækker turister til byen.
Derfor har udvalget vedtaget, at bådene skal rykkes sammen, efterhånden som nogle af dem bliver sat i vandet. Det vil gøre op med hullerne i rækkerne og frigive flere arealer i Gamle Havn til parkering og ophold.
Ingen penge
Det vil ikke være en helt lille indsats for havnens indsatte. Forvaltningen oplyser, at der bliver opbevaret omkring 370 både om vinteren. Bådene bliver generelt større, og der er løbende behov for mere plads til både. I dag er reglen, at både skal søsættes senest den 1. juni.
Havnens eget forslag – som nu er vedtaget – er, at bådene løbende flyttes fra Gamle Havn til arealet ved værftet.
Som udgangspunkt følger der ikke penge med til den større arbejdsindsats. Udvalget har dog vedtaget, at »effekten vil blive løbende vurderet«.