Lørdag den 22. november blev julen officielt skudt i gang i Dragør. På Neels Torv blev det store juletræ tændt i selskab med fællessang, korsang og oplæsning – og samtidig åbnede årets julemarked på Badstuevælen.
Arrangementet samlede mange fremmødte. Traditionen med fællessang, der startede i 2024, blev videreført i samarbejde med Dragør Musikskole og under navnet »Den Syngende Kommune«.
Klokken 15.30 åbnede Dragør Musik- og Kulturskoles Spirekor arrangementet med julesange, ledet af Julie Smed Jensen. Herefter overtog Jacob Honoré mikrofonen og førte an i fællessang, mens Emil Østergaard Petersen akkompagnerede på klaver.
Klokken 16 trådte borgmester Kenneth Gøtterup (C) frem og læste op fra Peters jul – en tradition, der har sat sit præg på juletræstændingen gennem flere år. Umiddelbart efter blev juletræets lys tændt, og det 12 meter høje træ på torvet lyste op i den mørke eftermiddag.




