Syv spørgsmål til…

K
Af Kirsten Marie Juel Mouritsen
| | 0 min læsetid
Syv spørgsmål til…

Hvad er din tilknytning til Dragør?

Jeg er sognepræst ved Dragør Kirke og har været det siden 2013. Jeg blev ansat ved kirken 2011, hvor jeg startede med at arbejde som kordegn. Og en lille del af det arbejde har jeg stadig, men i dag er jeg mest præst.

Hvad er det bedste ved Dragør?

Jeg kender jo bedst Dragør fra kirken, og der er det bedste, at de altid er gode til at støtte op om de aktiviteter og arrangementer, vi har ved kirken og i sognegården. Dragør-folket er altid meget engageret og går op i, hvad der sker og er ikke bange for nye tiltag og ideer.

Hvad kan vi gøre bedre i Dragør?

Jeg tror, vi kan være bedre til de helt unge og de unge familier, som flytter herud.

Hvad glæder du dig mest til i den kommende tid?

Jeg glæder mig til konfirmationerne, til at se de unge mennesker cykle ned ad Kirkevej på sidste skoledag og se naturen springe ud og blive grøn og levende igen.

Hvilken aktivitet/bog/podcast/serie er du optaget af lige nu?

Jeg hækler en del og er i gang med at hækle en boble-clutch til min ældste datter, som gerne vil have sådan en, når hun skal til galla. Jeg er i gang med at læse Preben Koks »Skæld ud på Gud«, da jeg har en interesse i og er ret optaget af sorgarbejde. Når jeg lytter til podcasts, så bliver det som regel fodbold-podcasts eller »Djævelen i detaljen« på DR’s app. Jeg er slem til at have gang i lidt for mange serier på de forskellige streamingkanaler, men jeg er ret vild med »The Pitt«, den nye Harry Hole og den nye »Uniformen« på DR TV.

Hvad er den næste natur- eller kulturoplevelse, du skal til?

Jeg har ikke nogen natur- eller kulturoplevelse som sådan planlagt. Det nærmeste, jeg kommer, er nok, at for første gang i vores liv planlægger jeg at skulle på sol- og strandferie med mine to piger – ren og skær charterrejse. Det har vi aldrig prøvet, så det glæder vi os meget til.

Hvordan starter og slutter den perfekte dag for dig?

Min perfekte dag starter meget langsomt med, at jeg vågner af mig selv og har tid og ro til at nyde min kaffe i ro. Hvis jeg så kan nå at træne, er det helt perfekt. Dagen afsluttes perfekt, hvis jeg kan få ro til at sidde og hækle, mens jeg ser en serie, at jeg kan kysse mine to piger godnat og gå i seng med ro i maven.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER