Hvad er din tilknytning til Dragør?
Jeg er havnefoged på Dragør Havn, på tredje sæson.
Hvad er det bedste ved Dragør?
For mig har det gennem mange år været Dragørs perfekte placering. Fysisk som porten mellem Øresund og Østersøen og dermed også et naturligt opholdssted og pitstop for sejlere og gæster. Geografisk tæt ved vand og natur og så alligevel ikke langt fra hovedstaden. Demografisk god sammensætning, hvor rigtigt mange synes at kende hinanden – på godt og ondt. Et historisk og kulturelt Dragør, der ligesom giver et øget perspektiv på det hele fra havet over land og også i luften.
Hvad kan vi gøre bedre i Dragør?
Måske skulle man løsne tøjlerne lidt engang imellem. Så kunne man gennemføre flere af de ambitioner og planer, man har. Man kunne snildt være lidt mere nysgerrig på forandring.
Hvad glæder du dig mest til i den kommende tid?
Jeg glæder mig som altid til, at foråret bliver til sommer, og sejlersæsonen kommer rigtigt i gang med sol og varme og liv på havnen. Det er nu, vi finder ud af, om de initiativer og planer, der blev lagt i vinterens mørke, også holder i virkeligheden.
Hvilken aktivitet/bog/podcast/serie er du optaget af lige nu?
Jeg lytter meget til »Genstart«, mens jeg kører til og fra arbejde. Så ser jeg engelske krimiserier, gerne de ældre såsom »Inspector Morse«, »Lewis« eller »Unge Morse«.
Hvad er den næste natur- eller kulturoplevelse, du skal til?
Min hustru og jeg rejser så meget, vi kan. På de rejser gør vi en del ud af at se og udforske natur og kultur, de steder vi kommer. Vores næste tur går til Lissabon, hvor vi denne gang vil besøge området syd for byen. Og så håber vi på snart at vende tilbage til Mellemamerika for at rejse mere rundt i Nicaragua og også gerne udforske Guatemala.
Hvordan starter og slutter den perfekte dag for dig?
Den perfekte morgen er, når man vågner og ser, at det er en dejlig solrig og varm sommermorgen. Så kan jeg køre på arbejde vel vidende, at det bliver en dejlig dag med glade folk og gode historier. Den perfekte afslutning er efter en hyggelig aften med familie og/eller venner, hvor man kan lægge sig tilbage i sengen mæt af indtryk og flere gode minder.