118.000 kroner uddelt til frivilligt socialt arbejde

K
Af Kirsten Marie Juel Mouritsen
| | 0 min læsetid
118.000 kroner uddelt til frivilligt socialt arbejde
Der skal sættes ekstra kontrolforanstaltninger i værk for at sikre, at Enggårdens udviklingsplan bliver fulgt. Arkivfoto: Thomas Mose.

Som en del af den nye Ældrelov, der trådte i kraft sidste år, skal kommunalbestyrelsen samarbejde med frivillige organisationer og foreninger på ældreområdet. Og Dragør Kommune har i forvejen tradition for at uddele midler til frivilligt socialt arbejde.

I den forbindelse har Ældre- og Sundhedsudvalget netop fordelt de penge, der var afsat til formålet i år. Nemlig godt 118.000 kroner. Penge blev givet fra puljer, der var afsat efter to forskellige lovgivninger – Lov om Social Service § 18 og Ældrelovens § 7.

Ældre- og Sundhedsudvalget havde modtaget ansøgninger om støtte for i alt 417.000 kroner fordelt på 18 ansøgninger. Så det var ikke alle, der kunne få støtte, eller som fik det beløb, de havde ønsket sig.

Det største beløb på 50.000 kroner gik til den lokale og nystiftede forening »Hey, har du snakket med bedste?«, der især vil arbejde for at skabe mere liv og nærvær for de ældre på Enggården gennem for eksempel højtlæsning, spilaftener og andre aktiviteter.

Støtteforeningen Aktivitetshusets Venner fik 25.000 kroner. Og derudover fik otte andre frivillige organisationer – fra Ældre Sagen, Cykling uden Alder til Besøgstjenesten og Landsforeningen Mistet Barn mellem 3.000 og 9.500 kroner.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER