En ekstra administrativ medarbejder skal i de næste tre år sikre, at aktivitetshuset på Wiedergården også i fremtiden kan tilbyde aktiviteter for kommunens ældre.
Det har en enig kommunalbestyrelse vedtaget på det sidste møde inden jul.
Aktivitetshuset fik sidste år en ny leder, der nu får en medarbejder, der kan understøtte arbejdet på centeret.
Årsagerne til udvidelsen af staben er flere, sagde Nicolaj Bertel Riber, der er afgående leder af Social-, Sundheds- og Arbejdsmarkedsudvalget, som aktivitetscenteret sorterer under.
»Der sker rigtigt meget på frivillighedsområdet, og der er et stigende antal brugere og aktiviteter på aktivitetscenteret. Wiedergården skal være et epicenter for civilsamfundet, og det kræver flere ressourcer at sætte det i system,« sagde han blandt andet.
Bevillingen fra kommunekassen er på 550.000 kroner per år til og med 2028.