Anderledes musikoplevelse i Dragør

T
Af Thomas Mose
| | 1 min læsetid
Anderledes musikoplevelse i Dragør
Foto: TorbenStender
Vesselil -4.jpg
Koncert Dragør Kirke. Foto: TorbenStender
Vesselil gav i torsdags publikum i Dragør Kirke en anderledes musikalsk oplevelse. Foto: TorbenStender

Torsdag den 5. februar bød Dragør Kirke på en koncertoplevelse ud over det sædvanlige, da trioen Vesselil gik på scenen.

Trioen arbejder i krydsfeltet mellem nordisk folkemusik og klassisk kammermusik, og koncerten bevægede sig langt væk fra den traditionelle koncertform, mange kender. Her var der ikke tale om faste rammer eller genkendelige skabeloner, men om et musikalsk univers, hvor gamle folkeviser og ny kompositionsmusik flettede sig ind i hinanden. Det anderledes udtryk opstod i mødet mellem rå, swingende folk og mere afdæmpede, klassiske elementer.

På scenen stod Clara Tesch på violin, bratsch og kor, Elisabeth Dichmann på violin og kor samt Maja Aarøe Freese på femstrenget cello og sang.

 

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER