Antal medarbejdere skal følges tæt

K
Af Kirsten Marie Juel Mouritsen
| | 1 min læsetid

Hvordan går det med bemandingen i den kommunale hjemmepleje og på Enggården? Det vil Ældre- og Sundhedsudvalget fremover få en status over på hvert møde. Det blev – på forslag fra formand Jan Madsen (C) – enstemmigt godkendt i udvalget her i juni.

Politikerne vil nemlig følge med i, hvor mange ledige stillinger der er. Hvad det er for en type stillinger, man mangler folk til. Hvor kritiske positioner, det er. Og hvordan forventningen er til den kommende måned.

»For at sikre at vi alle har samme viden og indsigt i fakta, ønskes derfor en månedlig orientering, så vi på et faktuelt grundlag både kan håndtere disse henvendelser (fra borgere, pårørende, ansatte og presse, red.) og samtidig have den nødvendige indsigt, så vi har det samme grundlag i udvalget til at diskutere økonomi, prioritering og politik på området,« lød det i motivationen for forslaget fra Jan Madsen.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER