Badebroer og søbadet er klar

K
Af Kirsten Marie Juel Mouritsen
| | 0 min læsetid
Badebroer og søbadet er klar
Sydstrandens lille badebro er lagt ud og klar til sin første rigtige sæson. En søvnig andemor har allerede testet den. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen.

Mange har måske allerede lagt mærke til det. De badebroer, der har været taget op og pakket væk for vinteren, er nu lagt ud igen. Det gælder blandt andet den helt nye badebro på Sydstranden, som kortvarigt blev testet i efteråret sidste år, men som nu står helt klar til sæsonens badegæster og kajak- og paddleboard-entusiaster.

Broen er opsat og bliver vedligeholdt af frivillige lokale beboere, der har dannet et brolaug for det, de kalder »Sydstrandens lille badebro«. De opfordrer til, at man passer godt på broen, så alle kan få glæde af den i mange år.

Der er som udgangspunktet offentlig adgang til alle både- og badebroer i Dragør Kommune – også selvom de udgår fra privatejede grunde. Men følg anvisningerne på skiltene ved de enkelte broer, og kontakt Center for Plan, Teknik og Erhverv, hvis du er i tvivl om, hvorvidt du har adgang til en bestemt bro eller ej.

Dragør Søbad har selvfølgelig også åbent nu, hvor vi har passeret den 1. maj. Her er der åbent frem til og med søndag den 31. august.

Læs mere om reglerne for adgang til badebroer i denne artikel fra Videncentret Bolius: Regler for bade- og bådebroer.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER