Badehotel overlever: Ejer har mærket ny interesse efter omtale i medierne

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid
Badehotel overlever: Ejer har mærket ny interesse efter omtale i medierne
Dragør Badehotel – Foto: Kirsten Marie Juel Jensen

Politikerne i Dragør Kommune skal alligevel ikke tage stilling til et forslag om, at Dragør Badehotel skal rives ned – for alt tyder nu på, at der alligevel vil komme hoteldrift på stedet.

Tirsdag i sidste uge sendte Martin Haugaard, der er en af medejerne i Dragør Badehotel Holding APS, en mail til Dragør Kommune, hvor han bad om, at virksomhedens forslag om at erstatte hotelbygningerne med rækkehuse alligevel ikke skulle behandles politisk.

Tilbagetrækningen skyldes dog ikke kun, at forslaget blev mødt med stærk politisk uvilje, allerede inden By-, Miljø- og Klimaudvalget skulle tage stilling til forslaget. For selv om mailen indeholdt en anmodning om at trække ansøgningen tilbage og et løfte om at fortsætte byggeriet som planlagt i henhold til byggetilladelsen, var der også en henvisning til den massive omtale af nedrivningsplanerne i både lokale og landsdækkende medier.

»Jeg kan samtidig oplyse, at den omfattende presseomtale faktisk har medført fornyet interesse fra seriøse hoteloperatører, hvilket naturligvis er positivt,« hedder det i mailen fra erhvervsmanden til Dragør Kommune.

Reducerer omkostninger

Netop manglen på hoteloperatører og uforudsete udgifter til renoveringen var blandt hovedårsagerne til, at ejerne ville rive den historiske hotelbygning ned til fordel for boligprojektet.

Men Martin Haugaard har tidligere nævnt muligheden for et bed and breakfast-koncept på hotellet efter den politiske udmelding. Nu bekræfter han over for Dragør Nyt, at hotelprojektet vil fortsætte – om end i en lidt mere skrabet udgave end først tænkt. Uforudsete udgifter gjorde det ifølge ejeren sværere at få en solid økonomi i det mere luksuriøse badehotel, der hidtil har været på tegnebrættet.

»De ekstra omkostninger, vi har konstateret i forbindelse med hovedbygningens stand, må vi forsøge at håndtere ved at reducere budgettet andre steder i projektet. Et eksempel er, at vi muligvis vælger at udgå spa-delen på hotellet, hvilket vi naturligvis finder ærgerligt, men som samtidig vil kunne bidrage til at reducere de samlede omkostninger,« skriver han i en mail til Dragør Nyt.

Nicolaj Bertel Riber (A), der er formand for By-, Miljø- og Klimaudvalget har håb om, at projektet nu vil blive ført til ende.

»Jeg er ikke uddannet inden for branchen, men min subjektive holdning er, at det kan blive et superlækkert hotel med gode muligheder. Dragør har et fantastisk potentiale, og københavnsområdet mangler hotelværelser. Så jeg håber, at de finder en god løsning,« siger han.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER