Frederik Juel Hansen:
»Jeg synes bestemt, jeg er blevet klogere. Og jeg synes, det er vigtigt at støtte demokratiet både nationalt og lokalt. Jeg ved, hvilken vej jeg vil stemme, men det var spændende at høre andre perspektiver – og at der grundlæggende er ret stor enighed om, hvad politikerne vil med Dragør. Jeg synes, der har været god stemning.«
»For mig er det afgørende for, hvem jeg stemmer på, hvem der har de unge i fokus. Jeg er selv eliteidrætsudøver, så jeg er selvfølgelig optaget af, hvad de gør på fritids- og kulturområdet. Men også at politikerne har lyst til at række ud til de unge. Derudover er kystsikring et stort emne for mig. For det berører jo mig og min generation.«
To kvinder, som ikke havde lyst til at få deres navn i avisen:
»Det har været en interessant aften. Jeg kendte i forvejen de forskellige politikeres holdninger, men alligevel blev vi bekræftet i, hvem vi ikke skal stemme på. Omvendt var der en kandidat, vi ikke forventede os noget af, som overraskede positivt.«
»Og så bemærkede vi den gode stemning blandt politikerne. De kunne fjante lidt. Der er ofte hån og dårlig stemning, når man hører valgdebatter, men det var der ikke her. Det, tror jeg, er typisk for byen. Der er en respekt for hinanden.«
Anne Vermehren:
»Det var mig, der spurgte, hvorfor der er så mange ledere, som er stoppet i Dragør Kommune. Og hvorfor man på rådhuset prøver at detailstyre ledernes arbejde alt for meget. Men politikerne svarede kun på situationen på Enggården. Så jeg fik ikke svar på, hvorfor man mere generelt griber meget ind i ledelse og forsøger at detailstyre i kommunen.«
»Jeg vidste i forvejen, hvem jeg skal stemme på. Men sådan et møde i dag bekræfter mig i, hvorfor jeg er træt af politiske vælgermøder.«