Da kommunalbestyrelsen torsdag trådte sammen for første gang efter tirsdagens rekordvalg, var det oven på en valgkamp med mange løfter. Men dem skal man ikke nødvendigvis hænge sig for meget i, måtte man forstå på Dragørs konservative nuværende og kommende borgmester Kenneth Gøtterup.
Møderne i kommunalbestyrelsen slutter med en spørgerunde, hvor borgere kan stille spørgsmål til politikerne, og det benyttede en gammel kending i byrådssalen, Bent Larsen sig af.
Et af spørgsmålene refererede til et valgmøde, som Dragør Nyt arrangerede søndag den 16. november i Hollænderhallen og forholdt sig til en ny og omdiskuteret cykelbane på Vestgrønningen, der tidligere i år blev vedtaget uden konservative stemmer. På vælgermødet støttede partiet dog alligevel en forlængelse af cykelstien under en håndsoprækning.
»Jeg stillede et forslag på mødet i Hollænderhallen om, at cykelstien langs østsiden af Vestgrønningen bliver forlænget fra Drogdensvej til Wiedersvej, og alle rakte hånden i vejret, da Dragør Nyt spurgte, om det var et godt forslag. Jeg håber, at I stadig husker det,« hed det fra Bent Larsen i byrådssalen torsdag, da han ville lodde stemningen om forslaget efter valget.
»Det kan jeg ikke vide, for det kræver, at der er politikere, der fremsætter det som et medlemsforslag, og uden at jeg skal skuffe dig helt, skal man have den opmærksomhed, at der bliver lovet mange ting i en valgkamp, og det er ikke alt, der efterfølgende bliver gennemført,« lød svaret fra Kenneth Gøtterup, der ellers selv rakte hånden i vejret, da spørgsmålet blev stillet i Hollænderhallen.
Ved årsskiftet træder han ind i en ny byrådsperiode med et absolut flertal inden for eget parti bag sig. Det giver reelt Konservativt Folkeparti frit råderum inden for lovgivningen til at lægge Dragørs politik.