Der er stadig ikke blevet sat ministerord på Dragørs fremtidige rolle i det statslige kystsikringsprojekt, efter at borgmester Kenneth Gøtterup (C) lillejuleaften sidste år sendte et brev til transportminister Thomas Danielsen (V). Målet med brevet var at få klarhed over, hvorvidt Dragør stadig er en del af en storstilet plan for de fire hovedstadskommuner Tårnby, København, Hvidovre og Dragør.
Tvivlen er opstået efter et borgermøde, som Sund & Bælt arrangerede i december. Her blev planerne om en miljøkonsekvensvurdering af et dige langs lufthavnen præsenteret. Diget kommer til at løbe langs lufthavnen og vil både give forskellige udfordringer i Store Magleby og ved Dragør Nordstrand samt betyde, at Dragør Kommune kommer til at ligge uden for diget.
På mødet gav Sund & Bælts repræsentanter udtryk for, at Dragør har meldt sig ud af det fælles kystsikringsprojekt – hvilket borgmesteren afviser. Han skrev derfor til ministeren for en afklaring af Dragørs fremtidige rolle.
Dragør Nyt kontaktede fredag borgmester Kenneth Gøtterup for at høre, om der er indløbet svar. Det er der ikke, lyder meldingen. Borgmesteren oplyste ved samme lejlighed, at han i denne uge vil kontakte ministeriet for at rykke for et svar.