Chefredaktør: »Vi vil lave den bedste lokalavis i Danmark«

F
Af Freja Bundvad
| | 0 min læsetid

»Det er med en enorm følelse af taknemmelighed, at vi og jeg står her i dag. Jeg er så taknemmelig over den modtagelse, vi har fået det sidste års tid, hvor vi har forsøgt at lave en bedre lokalavis,« siger Dragør Nyts ejer og chefredaktør Henrik Askø Stark.

I mange måneder er der på Dragør Nyt sket mange – og store – forandringer. Men det meste er sket på de indre linjer, og i dag løfter vi sløret for en af de store forandringer, som avisens også skal vænne sig til: Nemlig den visuelle identitet. Og chefredaktøren er tydeligt nervøs for, hvordan det nye Dragør Nyt bliver modtaget.

Dog er visionen helt klar:

»Vi vil lave den bedste lokalavis i Danmark i den skønneste kommune i Danmark,« siger chefredaktøren, og det udløser klapsalver fra tilskuerne.

Neutral borgmestertale

»Jeg kan godt løfte sløret for, at det bliver en rigtig kedelig tale, for som politiker må man slet ikke have nogen holdning til lokale medier,« indledte borgmester Kenneth Gøtterup (C), der i aftenens anledning optrådte på vegne af kommunalbestyrelsen.

»I Dragør er vi heldige, fordi vi har to aviser, der dækker nyhedsstoffet i Dragør og på Amager: Dragør Nyt og Amager Liv. Det er heldigt, for rundt omkring i Danmark er der mange bysamfund, hvor mediedækningen ikke når ud,« tilføjer han.

Med en kort tale bød han velkommen til arrangementet og ønskede avisen tillykke med at dække Danmarks skønneste, og også smukkeste, by.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER