Det koster knap ti millioner at lukke Dragør Fjernvarme

K
Af Kirsten Marie Juel Mouritsen
| | 0 min læsetid
Det koster knap ti millioner at lukke Dragør Fjernvarme
På udstillingen på havnen, kan man få mere information om fjernvarme. Foto: Dragør Kommune.

Fire millioner kroner af de penge, der var afsat til at konvertere kommunale bygninger til fjernvarme, bliver nu i stedet brugt på at afvikle selskabet Dragør Fjernvarme. Derudover skaffer kommunen 5,6 millioner ved et kassetræk. Det vedtog et flertal i kommunalbestyrelsen torsdag aften. Forvaltningen havde lagt op til at hente lidt flere penge i de planlagte konverteringsmidler og lidt færre via kassetræk. Men Socialdemokratiet, Venstre og Det Konservative Folkeparti havde stillet det ændringsforslag, der blev vedtaget af en enig kommunalbestyrelse.

»Jeg er både ærgerlig over og ked af det på vegne af de 35 procent, der havde takket ja til fjernvarme. Men nu skal vi tage stilling til likvidering af selskabet, og jeg vil bare anbefale Økonomiudvalgets indstilling,« sagde Helle Barth (V).

Nu skal der afholdes en generalforsamling i Dragør Fjernvarme, hvor der udpeges en likvidator (som i praksis skal afvikle selskabet), og derefter endnu en generalforsamling, hvor der fremlægges likvidationsregnskab og træffes en endelig beslutning om at afvikle selskabet.

    Flere nyheder

    FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER