Den kommende uge byder på adskillige muligheder for at blive klogere på, hvor krydset skal placeres tirsdag den 18. november, når der afholdes kommunalvalg i hele landet.
Her i Dragør er valgkampen i fuld gang, og lørdag kom de velkendte plakater op i byens lygtepæle med mere. Dragør Nyt har allerede afholdt fem valgdebatter.
Valgaften i Beghuset
Mandag den 3. november klokken 19 inviterer Dragør Borgerforening til sin traditionelle valgaften i festsalen på Beghuset, hvor alle opstillede partier er inviteret. Det bliver tidligere minister Anne Birgitte Lundholt, der med kærlig og myndig hånd vil styre slagets gang, når politikerne både får mulighed for at præsentere deres visioner og debattere salens spørgsmål.
Det er gratis at deltage, og arrangementet er åbent for alle – man kan tilmelde sig via borgerforeningens hjemmeside.
Valgflæsk for erhvervslivet
Og onsdag den 5. november er det så Dragør Erhverv, der inviterer kommunens erhvervsdrivende til valgflæsk. Her vil der være fokus på en række emner, der har betydning for erhvervslivet i Dragør, og sædvanen tro kan man forvente en skarp debat.
For at sikre energi til dette byder foreningen på gratis valgflæsk fra klokken 18, før debatten starter klokken 19. Se mere i annoncen på side 14.
Fredag den 7. november er det tid til den sjette af Dragør Nyts syv valgdebatter. Her er det kommunens økonomi, der er i fokus, og der foregår igen på Dragør Skole, hvor politikerne er delt op i to hold af seks paneldeltagere fra klokken 17 til 20.30 – med en halv times pause i midten, hvor der serveres kaffe.