Mandag den 19. og lørdag 24. januar afholdt Tårnby Gymnasium & HF (TG) traditionen tro åbent hus, hvor interesserede kunne besøge Multihallen og hovedbygningen på Tejn Allé.
Arrangementet tiltrak mange besøgende fra lokalområdet, som havde mulighed for at orientere sig om skolens tilbud.
Elever og ansatte stod klar til at tage imod gæsterne, svare på spørgsmål og vise rundt på skolen. De enkelte fag, udvalg og studieretninger var repræsenteret ved stande, så det var overskueligt at finde information. Både lærere og elever talte med de besøgende om undervisning og studieliv.
Som de foregående år blev der desuden afholdt et særskilt åbent hus-arrangemnt for efterskoleelever om lørdagen. Her deltog omkring 150 kommende elever og forældre.
De senere år har Tårnby Gymnasium & HF haft flere ansøgere, end der var pladser til. I år blev der oprettet en ekstra stx-klasse, så i alt 11 klasser startede i 1. g. Det betød, at skolen kunne optage alle ansøgere, der havde TG som førsteprioritet, herunder også ansøgere fra Dragør.
»Det var positivt, at vi i år kunne optage alle elever, der ønskede at gå på TG. Vi håber også fremover at kunne optage alle elever, der søger TG som førsteprioritet,« siger rektor på TG, Mikkel Sørensen.