Dragør besunget til sommerens sidste møde i borgerforeningen

K
Af Karen Dich
| | 0 min læsetid
Dragør besunget til sommerens sidste møde i borgerforeningen

Alle stole og bænke i Gårdhaven var i brug, da Dragør Borgerforening holdt sommerens sidste møde.

Søs Ludvigsen fra bestyrelsen og Hege Nedel fra Aktivitetsudvalget delte sanghæfter ud til alle de fremmødte. Derefter bød Søs Ludvigsen velkommen.  

Fra mødets start var der godt humør, og snart hørtes propperne springe, »selvom de jo faktisk ikke skal sige noget, men stille lirkes ud af flasken,« lyder det i referatet fra Per G. Larsson. 

Og så stod den ellers på besyngelse af Dragør. Søs Ludwigsen sang for på »Oh Amagerland«, der i dagens anledning havde fået et nyt vers om Saltholm skrevet af Claus Ehlers. Derefter blev der plads til »Kærlighed til Dragør« komponeret af Peter Bech, inden arrangementet blev afsluttet med »Go nu nat« af Benny Andersen.

Borgerforeningen ønskede alle en dejlig sommer med tak for den altid store støtte, der er uvurderlig for Dragørs kulturliv. 

Ekstraordinær generalforsamling

Samtidig minder bestyrelsen om, at den ekstraordinære generalforsamling, som oprindeligt var planlagt til den 30. juni i Beghuset, er blevet udskudt.

Årsagen er stor interesse og begrænsede pladsmuligheder. Ifølge foreningen må der af hensyn til brandmyndighedernes regler maksimalt være 150 personer i salen i Beghuset, og med over 140 tilmeldinger – uden bestyrelsens deltagelse – samt forventninger om 20 til 40 uanmeldte fremmødte, har bestyrelsen valgt at finde et større lokale.

Den ekstraordinære generalforsamling er derfor rykket til onsdag den 6. august klokken 19.00 og afholdes på Dragør Fort.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER