Dragør Borgerforening: Fuglemajestæt med visioner – og besøg fra teaterverdenen i vente

F
Af Freja Bundvad
| | 2 min læsetid

Der var både lokalhistorie og personlige fortællinger på programmet, da Dragør Borgerforening mandag den 20. oktober præsenterede årets nye fuglemajestæt, Flemming Aunel.

Aftenen markerede foreningens møde nummer 1.826, og formand Jørn S. Larsen bød velkommen – særligt til aftenens hovedperson.

Fra Sirgræsvej til Søvang

Flemming Aunel gav de fremmødte et indblik i sit livsforløb, fra barndommen på Sirgræsvej i Kastrup til voksenlivet som familiefar og iværksætter.

Med hjælp fra en billedpræsentation fortalte han blandt andet, hvordan interessen for en rød MG i ungdomsårene førte ham ind i it-branchen. Gennem årene har han haft en succesfuld karriere og blev på et tidspunkt bedst sælgende i Europa – en præstation, der gav grundlag for at starte sit eget firma.

Lokalt engagement og familieliv

Privatlivet fyldte også i præsentationen. Han mødte sin hustru, Marianne Aunel, i Kastrup Kajakklub, og parret har i dag to voksne børn og fire børnebørn. De blev gift på Restaurant Prag – dengang drevet af Jørn S. Larsen.

Som borger i Dragør har Flemming Aunel været engageret i lokale forhold og spillede blandt andet en rolle i arbejdet med at få Fælledvej klassificeret som trafikfarlig, hvilket førte til etableringen af cykelstien mellem Søvang og Store Magleby.

I sin nye rolle som fuglemajestæt ser han frem til at bidrage aktivt i foreningen. Blandt ambitionerne er en markering af borgerforeningens 120-års jubilæum, at gøre tilmeldingssystemet til arrangementer mere tilgængeligt og at genstarte foreningens biografaktiviteter.

Jan Hertz gæster Borgerforeningen

Søndag den 9. november klokken 14.00 får Dragør Borgerforening besøg af skuespiller og tidligere teaterchef Jan Hertz. Han vil optræde med fortællinger fra sit liv på scenen og bag kulisserne. Arrangementet er gratis for medlemmer og kræver blot tilmelding via foreningens hjemmeside.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER