Ejer trækker forslag om nedrivning af badehotel tilbage

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid
Ejer trækker forslag om nedrivning af badehotel tilbage
Vejledende visualisering af Dragør Badehotel efter udbygning. Illustration: Dragør Kommune – forslag til Lokalplan 76.

Dragørs politikere skal alligevel ikke tage stilling til en eventuel nedrivning af Dragørs historiske badehotel.

Torsdag skulle sagen have været behandlet på By- Miljø- og Klimaudvalget, men udvalgsformand Nicolaj Bertel Riber fortæller, at politikerne fik at vide, at sagen var taget af.

»Vi har fået at vide, at forslaget er trukket tilbage,« siger Nicolaj Bertel Riber, der kalder tilbagetrækningen for usædvanlig. Han vurderer, at det kan skyldes politiske udmeldinger – blandt andet i Dragør Nyt – om, at der ikke ville være stemmer for forslaget, som gik ud på at nedrive badehotellet og i stedet bygge rækkehuse på grunden.

»Alle partier har været ude og fortælle, hvad de synes, så da vi gik ind til udvalgsmødet, var der ingen tvivl om, hvordan sagen ville ende. Jeg tænker, at ejerne har set skriften på væggen.«

Nicolaj Bertel Riber håber nu, at hotellet alligevel vil blive ført videre som netop hotel, selv om ejeren i Dragør Nyt har meldt ud, at der vil blive sadlet om til et mere skrabet bed and breakfast-koncept.

»Jeg er ikke uddannet inden for branchen, men min subjektive holdning er, at det kan blive et superlækkert hotel med gode muligheder. Dragør har et fantastisk potentiale, og Københavnsområdet mangler hotelværelser. Så jeg håber, at de finder en god løsning,« siger han.

Dragør Nyt forsøger at få en kommentar fra hotellets ejerkreds.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER