Tag din egen stol eller tæppe under armen og sæt dig godt til rette på havnen i morgen – fredag den 15. august. For her inviterer Dragør Biografforening til tre forskellige gratis filmvisninger.
Sommerbio er et helt nyt koncept fra Dragør Biografforenings side, men fordi det har været en succes at vise film udendørs på blandt andet kulturnatten, bliver der igen vist film på havnepladsen.
Der bliver solgt popcorn, slik, sodavand og slushice fra forskellige boder, så den helt rigtige biografstemning kan sænke sig. Og formand for biografforeningen, Mette Jansen glæder sig.
»Vi elsker at kunne vise film for både børn, unge og voksne. Og vi har et godt programudvalg med stor erfaring, som har udvalgt tre film, som vi ser frem til at vise,« fortæller Mette Jansen.
Kl. 14.30 er det Ellevilde Ella, der dukker op på lærredet for de yngre børn og deres voksne. Klokken 16.30 kan de større børn og deres voksne sætte sig til rette og se Honey. Og klokken 20.30 kan de voksne nyde den intense filmatisering af Freddie Mercurys liv og Queens historie, Bohemian Rhapsody.
»Vi er sikre på, det bliver en festlig eftermiddag og aften. For grundlæggende skal film jo ses på det store lærred. Og så handler det jo for os om at skabe fællesskaber i byen på tværs af generationer. Nu glæder vi os til snart at få en fysisk biograf igen, men dette er en anderledes og skøn måde at kunne se en film sammen på,« siger Mette Jansen.
Der er omkring 50 frivillige i biografforeningen, og rigtig mange af dem glæder sig til at være med og stå i boderne, så popcornene kan poppe, og der er kølige drikkevarer til at skylle efter med.
Den endelige tilladelse til at vise film på havnen skulle gives af Klima-, By- og Erhvervsudvalget, og den blev givet i går, onsdag den 13. august.