Der skal rulles asfalt ud for i 2,5 millioner kroner i Dragør Kommune i løbet af 2026. Det har politikerne i kommunalbestyrelsen vedtaget efter anbefaling fra Klima-, By- og Miljøudvalget samt Økonomiudvalget.
Dermed bliver nogle af kommunens mere slidplagede veje forbedret med nye slidlag i de kommende måneder.
Kommunens folk har kigget på vejnettet, og man er kommet frem til, at Lodsvænget skal have højeste prioritet. Derefter følger en del af Hartkornsvej, fire stikveje på Kronager, der skal have delvis udskiftning af asfalten, Kløverstykket og Rugstykket.
Præcis hvor langt pengene rækker, ved forvaltningen ikke – for det er afhængigt at udbudspriserne. Men er der penge nok, håber forvaltningen ifølge indstillingen til politikerne, at der også bliver råd til at lappe på nogle af følgende strækninger – en del af Wiedersvej, en del af Hvidtjørnen, en del af Ålegårdsvænget, en del af Fasanvænget, delstrækninger på Thimandsvænget, Rødtjørnen, Hyldeengen og Tjørneengen.
Der er afsat tre millioner kroner i budgettet. Den halve million er afsat til hovedeftersyn, trafiktællinger, akutte arbejder, reparationer og andre løse opgaver.
Om beløbet rækker til det ønskede, vil tiden vise – den hårde vinter kan have givet flere såkaldte slaghuller, og dem skal der også bruges penge til.