Søndag den 19. april gik omkring 16.000 frivillige indsamlere på landsplan fra dør til dør for at samle ind til Kræftens Bekæmpelses arbejde. Det samlede resultat blev 35,5 millioner kroner, som går til forskning i kræft, forebyggelse samt støtte til patienter og pårørende.
I Dragør blev 50 ud af 66 ruter dækket af i alt 64 indsamlere. En del af dem var børn, som også deltog i indsatsen. Vejret var overvejende medgørligt med let overskyet himmel og lidt sol, inden dagen sluttede med en mindre regnbyge.
Da optællingen var færdig, lød det samlede beløb i Dragør på 109.296 kroner. Det svarer til et gennemsnit på 2.185 kroner per indsamlingsbøtte.
Indsamlingslederen i Dragør Benny Brandt-Jensen udtrykker glæde over det flotte resultat og Dragør-borgernes gavmildhed.
»Tak til Dragørs borgere, som tog vel imod indsamlerne og til indsamlerne for en flot indsats,« siger Benny Brandt-Jensen.
Næste års indsamling finder sted søndag den 18. april, hvor frivillige igen vil gå på gaden i Dragør.