Når klokken slår midnat nytårsaften, brager fyrværkeriet løs over hele Danmark. I Dragør Kommune skal man dog være ekstra opmærksom på, hvor man fyrer krudtet af.
Både i Dragørs gamle bydel og i Store Magleby Landsby på begge sider af Englandsvej er der totalforbud mod affyring af nytårskrudt. Det skyldes de gamle, tætliggende huse, der i mange tilfælde har stråtag.
I år er perioden for, hvornår man må fyre skytset af, i øvrigt kortere end nogensinde. Det er således kun lovligt at sætte ild til raketterne den 31. december og den 1. januar – og altså kun uden for forbudszonerne.