Hjemmeplejen går i nødberedskab på grund af sneen

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid
Hjemmeplejen går i nødberedskab på grund af sneen
Sneen giver udfordringer i trafikken – også for hjemmeplejen. Foto: Tim Panduro

Det er kun de vigtigste plejeopgaver der bliver udført for Dragørs ældre i dag. Det oplyser Dragør Kommune.

»Det tager længere tid at komme omkring, og flere går rundt i stedet for at cykle til borgerne. Derfor kører Hjemmeplejen såkaldt nødberedskab. Det vil sige, at vi aflyser besøg, der fagligt vurderes godt at kunne vente, for eksempel bad og rengøring, enkelte kompressionsstrømper med mere. Den nødvendige pleje og omsorg bliver leveret,« hedder det på kommunens hjemmeside.

Affaladsindsamlingsselskabet ARC oplyser desuden, at affaldsindsamlingen også er midlertidigt indstillet på grund af sneen. Affaldsindsamlingen genoptages, så snart vejrforholdene igen gør det muligt at gennemføre arbejdet på en sikker måde.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER