Den intime sal på Dragør Fort var torsdag den 2. oktober fyldt til bristepunktet, og stemningen var høj hos såvel publikum som aktørerne på og bag scenen – og det både før, under og efter forestillingen.
Revyen fejrer i 2025, at man runder 100 år siden den allerførste revy. I den forbindelse er årets forestilling krydret med en række gensyn med numre fra de seneste 30 år. Samtidig er der i år lagt lydindslag og små intermezzoer ind, der binder hele forestillingen sammen, hvilket giver et intenst forløb for tilskuerne, der knap når at grine af, førend næste indslag er i gang. Numrene har en god portion lokalt særkende blandet i med rund hånd løbende gennem forestillingen.
Tempoet er højt, teksterne er underfundige og sjove – i en skøn revyblanding af skarpe iagttagelser, bevidst platte ordspil, herlige sange og skøn mimik. Kapelmester Jens Nørremølle er et stort aktiv for forestillingen, med varme bag og ekvillibrisme på klaviaturet.

Tiden flyer i godt selskab
Den samlede oplevelse af instruktør Thomas Findval Sølvskovs iscenesættelse bevirker, at tiden flyver let og hastigt. Som publikum forstår man næppe, at der allerede er gået 40-45 minutter, når der kaldes til pause – og tilsvarende, da de fire skønne skuespillere Emilie Bjørn Klting, Katja Ordan Larsen samt debutanterne Amalie Bentzen og Dennis Jensen melder, at det er tid til at sige tak for i aften.
Større ridderslag kan man vel egentlig ikke give til årets revyhold. Der er et fremragende flow i showet, og man føler sig både velkommen og vel tilpas i selskab med de optrædende, der tydeligvis nyder at være på scenen.
Hvis man skal dømme efter lydniveauet blandt publikum under forestillingen og stemningen blandt samme både i pausen og efter forestillingen, så er en tur på Dragør Fort til årets Drag-ør Revy absolut et par timer, der er værd at spendere. Og det er Dragør Nyts udsendte i dagens anledning helt enig i.
Efter forestillingen var der til premieren både blomster til aktørerne, bobler og sødt til gæsterne – og en opfordring fra formanden for revyforeningen Susanne Grønbech om, at alle gode kræfter, der også i fremtiden ønsker en lokal revy i Dragør, støtter op om foreningens arbejde – og måske endda overvejer, om man kunne tænke sig at blive en del af fælleskabet bag revyen.
Foreningen melder nemlig, at de trænger til nye kræffter – både i bestyrelse og som hjælp både bag, rundt om og på scenen.
Sikkert er det i alt fald, at revyen spiller yderligere fire forestillinger i år. Torsdag og fredag er der udsolgt, men der er i skrivende stund endnu billetter at få til årets sidste to forestillinger lørdag.




