Hus i Dragør konfiskeret i hashsag

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid
Hus i Dragør konfiskeret i hashsag

Et hus i Dragør, der senest blev handlet for 4,1 millioner kroner, skal konfiskeres og sælges til statens fordel. Det har Københavns Byret besluttet i en sag om hashhandel for millioner, der ifølge Berlingske hører til blandt de mængdemæssigt største nogensinde.

Huset tilhører formelt hustruen til en mand, der sidste sommer blev idømt syv års fængsel for at have sendt 4,2 ton hash til det danske marked fra Spanien. Her var han officielt ejendomsmægler, men han havde en lukrativ hashforretning ved siden af, der blandt andet var stor nok til at sende hans og hustruens børn i privatskole til 18.000 euro i kvartalet.

Manden erkendte hashhandlen, men har ifølge Berlingske afvist rettens afgørelse om, at han har tjent 12,7 millioner kroner på hashhandlen. Det reelle beløb er på mellem 2,1 og 2,5 millioner kroner, mener manden, der dog ikke fik medhold i byretten.

Det kan koste familien dens hus i Dragør. Huset tilhører ganske vist mandens hustru, efter at hun fik det overdraget fra manden i januar sidste år. Retten har ifølge avisen slået fast, at det ikke er købt med hashpenge. Men straffeloven tillader i særlige tilfælde – for eksempel ved domme på over seks års fængsel – at værdier hos nærtstående kan blive konfiskeret.

Konfiskationen er dog ikke endelig. Parret har anket afgørelsen til landsretten.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER