Ingen grund til at spænde skøjterne på

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid
Ingen grund til at spænde skøjterne på
Dette billede er taget tidligere på vinteren, hvor der stadig var våger i isen. Men selv om de er frosset til, er den stadig usikker, lyder det fra kommunen. Foto: Tim Panduro

Man kan roligt lade skøjterne blive hjemme, når man vandrer ud i kulden i Dragør og Store Magleby.

Dragør Kommune tjekker af og til, om isen er tyk nok til færdsel to steder i kommunen – nemlig på Batterisbækken tæt på Gåserepublikken og på Store Magleby Gadekær på Hovedgaden.

»Lige nu ligger isen på omkring 15 centimeter, og den skal op på 16–18 centimeter, før den er sikker,« siger Jesper Horn Larsen, der er centerchef i Center for Plan, Teknik og Erhverv i Dragør Kommune.

I år er det dog ikke et fast del af kommunens program at holde øje med isens tykkelse. Den er nemlig ret ubrugelig til vintersport, siger centerchefen.

»Fordi der ligger sne på, så der ikke kan stås på skøjter, måler vi ikke fast på istykkelsen.«

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER