Kommunen har gjort det tunge skyts klar til kampen mod sneen

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid
Kommunen har gjort det tunge skyts klar til kampen mod sneen
Kommunens to traktorer med solide sneplove er blevet gjort klar til at kæmpe mod eventulle snedriver. Foto: Tim Panduro

Den varslede snestorm kommer ikke til at lægge Dragør ned uden kamp.

På kommunens materielgård på Nordre Dragørvej følger man vejrudsigten – og er klar til at handle, hvis DMIs forudsigelser om en egentlig snestorm holder stik.

Det oplyser Jesper Horn Larsen, der er centerchef for Plan, Teknik og Erhverv i Dragør Kommune.

Ud over det almindelige sneberedskab – hvor vognmænd er klar til at blive indkaldt – har man også taget andre midler i brug.

»Der er sikret bemanding til kommunens to store traktorer, og der er rigeligt med salt til vejene,« siger centerchefen.

Netop saltforbruget har været temmelig højt i år – og kommunen har fyldt lagrene for tredje gang. Det skyldes den usædvanligt kolde januar, hvor temperaturen ofte har danset omkring frysepunktet.

Sneplov januar 2026 Tim Panduro (1).jpg
Dragør Kommune har flere gange måtte ud og sprede salt og rydde sne. Her er der gang i fejningen på Krudttårnsvej 5. januar i år. Foto: Tim Panduo
De kommunale saltlagre er blevet fyldt tre gange i år. Billedet her er dog fra 2024. Foto: Tim Panduro

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER