På kommunalbestyrelsens møde torsdag den 26. september kom der en del endelige beslutninger på områder, som har været behandlet i udvalg, og Dragør Nyt derfor tidligere har beskrevet.
Busdriften godkendt
Linje 33 ændrer køreplan, så den afpasser afgangstider med skemastart på Ørestad Gymnasium. Linje 35 og linje 250S fortsætter uændret.
Boliger på Søndre Tangvej
Lokalplan 80 for byomdannelse på Søndre Tangvej og Kommuneplantillæg 2 blev endeligt godkendt, så arbejdet henimod etagebyggeri på Søndre Tangvej og offentlige p-pladser på Vierdiget kan igangsættes.
Planstrategi 2024 godkendt
Liste T og Sydamagerlisten stemte imod.
Oprensning Hovedgrøften
Kommunalbestyrelsen blev enig om at give en anlægsbevilling på 250.000 kroner til oprensning og håndtering af PFAS-sedimenter i Hovedgrøften. Oprensningen forventes gennemført i 2025.
Fjernvarmestation placeres ved rådhuset
Der er truffet beslutning om placering af en varmepumpeanlæg på Ndr. Dragørvej. Og nu besluttede et flertal at placere en boosterstation til fjernvarmeforsyningen på det, der kaldes rådhusgrunden – området for enden af p-pladserne ved rådhuset. Alle stemte for undtagen liste T, der ønskede en placering på vandværksgrunden i stedet.
Dagplejen fortsætter i sin nuværende form
En enig kommunalbestyrelse stemte for at bevare gæstehuset på Engvej, så dagplejen kan fortsætte i sin nuværende organisering. Arbejdet med at styrke og promovere dagplejen skal fortsætte.
Udslusningsboliger droppes
En enig kommunalbestyrelse stemte for at droppe de forskellige løsningsmodeller, der er blevet undersøgt for at etablere udslusningsboliger, som kan være et bindeled mellem et herberg og egen bolig.
I stedet skal der fortsat være fokus på individuel indsats og forøget fokus på at få borgere videre fra forsorgshjem til egen bolig.