En politisk beslutning fra maj i år om at lave en midterhelle i fodgængerfeltet på Krudttårnsvej ved Hvidtjørnen og Mågevænget har vist sig at være umulig at gennemføre. Der vil ikke være plads til, at lastbiler vil kunne svinge ud fra de to veje. Derfor er kommunens planlæggere gået tilbage i tænkeboksen, og tænkeriet har ført til to forslag om hævede flader i forskellig størrelse – men forleden kom politikerne i Klima-, By- og Erhvervsudvalget frem til en tredje løsning.
»Vi er blevet enige om at lave en løsning som den foran Nordstrandskolen, hvor der er lysregulering. Jeg er rigtig glad for den løsning, så vi kan gøre det, der er nødvendigt for de bløde trafikanter,« siger Helle Barth, der er formand for udvalget.
Krudttårnsvej er en af de mere trafikerede veje i Dragør, og da den samtidig omkranser villakvarteret i Vængerne og er færdselsvej for mange af de børn, der benytter klubben på Krudttårnsvej, har øget sikkerhed på vejen været et ønske hos politikerne.
Helle Barth forventer, at arbejdet vil blive afsluttet i år. Det kræver dog en godkendelse fra politiet, før planen kan føres ud livet.