Kunst under tvang

R
Af Rasmus Mark Pedersen
| | 0 min læsetid
Kunst under tvang
Sådan kan det se ud, når Ole Herltoft begynder at male under tvang. Privatfoto

Det er ikke, fordi kunstværkerne er på tvangsauktion i Havnegalleriet. Nej, det er såmænd en metode til at blive ved med at holde sig produktiv, der kan bevidnes på havnen i næste uge.

Fire kunstnere udstiller under overskriften Tvangskunst, og den ene af kunstnerne forklarer her konceptet:

»Tvangskunst hentyder til, at man ofte ikke får lavet noget, hvis man går og venter på at føle sig inspireret og klar. Hvis man bare går i gang uden præcist mål, opstår der ofte – bevidst eller ubevidst – noget, man kan arbejde videre på,« skriver Ole Herltoft til Dragør Nyt.

Kunstværkerne kan ses fra fredag den 27. juni til torsdag den 3. juli i galleriets åbningstid.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER