Maj blev endnu en rekordmåned for lufthavnen

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid
Maj blev endnu en rekordmåned for lufthavnen
De smukke forårsdage har ikke været nok til at holde folk i Danmark. Foto: Tim Panduro

Luftrummet over Amager og Øresund har været tykt af passagerer i maj. Hele 3,1 millioner rejsende passerede gennem Københavns Lufthavn i løbet af den sidste forårsmåned.

Det fortæller Københavns Lufthavn i en pressemeddelelse, hvor det også fremgår, at det er passagerrekord for måneden. Dermed har lufthavnen i mere end et år slået nye passagerrekorder hver måned.

Sammenlignet med maj sidste år er der tale om en stigning på syv procent.

»Den globale rejselyst er fortsat høj på trods af de stigende brændstofpriser, og flere dage i maj var på niveau med de største rejsedage i lufthavnen sidste sommer,« siger Peter Krogsgaard, der er kommerciel direktør i Københavns Lufthavn, i pressemeddelelsen.

Norge er det mest populære land med 259.000 rejsende, mens Italien ligger nummer to med 231.000 passagerer – en stigning på 18 procent siden samme måned i 2025.

Flere rejser indenrigs

Lufthavnen meddeler også, at de danske ruter er i stærk vækst. Siden årsskiftet har 590.000 passagerer rejst på de seks indenrigsruter til og fra København. Det er en stigning på 22 procent.

Ifølge pressemeddelelsen er fire ud af ti passagerer transferpassagerer, der fortsætter deres rejse videre fra Københavns Lufthavn.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER