
En 29-årig mand er fortsat varetægtsfængslet knap halvanden måned efter, at han meldte sig selv til politiet efter en dødelig trafikulykke på Englandsvej.
Her blev en 68-årig kvindelig cyklist dræbt ud for busstoppestedet nær Hovedgaden i Store Magleby, da hun blev påkørt af en UTV – et terrængående firehjulet køretøj. Hun var i selskab med sin mand, der fysisk slap uden skader ved den voldsomme ulykke, som skete den 29. april sidst på aftenen. Køretøjet forsvandt fra stedet efter påkørslen.
Den 29-årige mand meldte sig selv til politiet dagen efter påkørslen. Han blev fremstillet i grundlovsforhør, hvor han nægtede sigtelserne for uagtsomt manddrab og for at have undladt at hjælpe på ulykkesstedet.
I første omgang blev han fængslet i 20 dage, men fængslingen er siden blevet forlænget – indtil videre frem til begyndelsen af næste uge, hvor en dommer skal tage stilling til, om fængslingen skal opretholdes.
Københavns Politi oplyser, at der endnu ikke er sat en dato for retssagen.