Det var med stor sorg, at vi i Socialdemokratiet modtog nyheden om, at vores partifælle og mangeårigt kommunalbestyrelsesmedlem Poul A. Kongeskov Jensen var gået bort.
Poul var medlem af kommunalbestyrelsen fra 1967 og frem til 1986. Først i den gamle Dragør Kommune og efterfølgende i den nye sammenlagte »storkommune«.
Poul var med i sammenlægningsudvalget, der havde til opgave at sikre en god sammenlægning mellem Dragør og Store Magleby kommuner – og undgå sammenlægning med Tårnby Kommune.
I sin egenskab af kommunalbestyrelsesmedlem og fremtrædende socialdemokrat bestred Poul et hav af forskellige poster, blandt andet som 1. viceborgmester og mangeårig formand for Socialudvalget, som han særligt brændte for.
I partiforeningens 100-årsjubilæumsskrift er han nok derfor også nævnt som »Dragørs sociale smedemester«. Poul havde på alle måder et stort hjerte for Dragør.
Samarbejde og ordentlighed var nøgleordene i Poul politiske arbejde. I vores 100-års jubilæumsskrift udtaler Poul:
»Hvis man vil opnå noget på det politiske felt, må der nødvendigvis samarbejdes.«
Det er i høj grad en arv og en indstilling, som er videreført frem til i dag.
Efter tiden i kommunalbestyrelsen forblev Poul en aktiv herre, og han var en mangeårig formand for Engparken, hvor Poul også boede det meste af livet.
Poul tilbragte sin sidste tid på Enggården.
Dragør og Socialdemokratiet har mistet et af de helt store træer i skoven, som gennem mange år har præget både vores by og vores parti.
Vores tanker går til familien.
På partiets vegne
Nicolaj Bertel Riber