Museum er genåbnet med nyt navn og ny udstilling

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid
Museum er genåbnet med nyt navn og ny udstilling
Formanden for bestyrelsen i Museum Amager, Carsten Maas, Hollands ambassadør i Danmark Nienke Trooster og borgmester Kenneth Gøtterup giver den som skilteholdere. Foto: Thomas Mose

Gæster på de to museumsgårde på Hovedgaden i Store Magleby bliver både mødt med et nyt navn og en ny udstilling, når de lægger vejen forbi i fremtiden.

Fredag åbnede museet oven på vintersæsonen – og markerede samtidig, at navnet er blevet skiftet fra Amagermuseet og til Hollændergårdene. Navneskiftet er sket for at få en større overensstemmelse mellem museets indhold og navn – for museet afspejler i høj grad den særlige hollænderkultur i Store Magleby end hele Amagers historie.

Åbningen markerede samtidig indvielsen af en ny udstilling, der fungerer som introduktion til den helt særlige lokale kultur.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER