Musik i gaden – og fodbold på storskærm

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid
Musik i gaden – og fodbold på storskærm
I 2024 var der fodboldfest på havnen. Arkivfoto Jens Munch

Der kommer til at være musik i gaden – og alle mulige andre arrangementer – hen over foråret og sommeren i Dragør.

Politikerne har netop rakt tommelfingeren i vejret for en række ansøgninger om udendørsarrangementer.

Det første finder sted lørdag den 25. april foran Dragør Bibliotek. Her holder biblioteket klimahandledag, og det indebærer, at der spærres af foran biblioteket på Vestgrønningen, hvor der vil være både musik og aktiviteter hen over tre timer.

Senere på året har MadHuset fået lov til tre musikarrangementer i forbindelse med restaurantens udeservering, med start den 23. maj. MadHuset ønsker ligeledes at spille musik med en til to musikere i forbindelse med Havnefesten den 7.–9. august.

Også Hallöy Café har ønsket og fået tilladelse til levende musik. Hele seks arrangementer bliver det til fordelt hen over sommeren. Sidste år havde cafeen et enkelt arrangement ud over de tilladte – og politikerne hæver pegefingeren i den anledning. Det bliver nemlig præciseret i tilladelsen, at en tilladelse kan trækkes tilbage, såfremt der spilles musik ud over de tilladte arrangementer – og at det kan have betydning for fremtidige tilladelser.

Endelig skal der vises fodbold på storskærm – hvis altså det danske herrefodboldhold kvalificerer sig til VM-slutrunden. Arrangementet bliver i så fald holdt på havnen den 18. juni klokken 16 til 22. Der vil være musik, barer, madboder, borde og bænke samt relaterede aktiviteter. Tilladelsen er blevet givet med krav om ekstra toiletter og indhegning.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER