I din vision for Dragør – hvordan ser byen så ud i år 2050? Hvad er for dig en helt særlig værdi i Dragør, og hvordan vil du udvikle den? Skal vi have flere turister og i så fald hvordan? Det er nogle af de spørgsmål, som spidskandidaterne fra de 12 partier, der stiller op til kommunalvalget i Dragør her i 2025, skal svare på i dag. For fra kl. 16.30-18 og igen fra 19-20.30, ruller den første af de syv valgdebatter, Dragør Nyt står bag. Det foregår på Dragør Skole.
Her bliver politikerne bedt om at tage stilling til, hvordan Dragør skal se ud i 2050, hvis de kan få lov at bestemme. I dagens første debatrunde kan du møde Danmarksdemokraterne, Radikale Venstre, Socialdemokratiet, Venstre, Liste T og Liberal Alliance, mens det klokken 19-20.30 er kandidater fra Moderaterne, Det Konservative Folkeparti, Socialistisk Folkeparti, Sydamagerlisten, Anne Grønlund og Dansk Folkeparti, der skal debattere.
»Alt, hvad I siger her, bliver broadcastet til hele Dragør. Til hele Danmark. Og hele verden,« lød det fra Rasmus Mark Pedersen, redaktions- og udviklingschef, da han bød velkommen til valgdebatten. Det er nemlig første gang, at Dragør Nyt prøver at livestreame.
Så hvis du ikke kan nå at dukke op i dag på Dragør Skole, kan du følge med via livestream her. Dragør Nyt opdaterer selvfølgelig også løbende her på hjemmesiden med de vigtigste pointer fra debatten.