Nu ruller den første valgdebat

K
Af Kirsten Marie Juel Mouritsen
| | 0 min læsetid
Nu ruller den første valgdebat

I din vision for Dragør – hvordan ser byen så ud i år 2050? Hvad er for dig en helt særlig værdi i Dragør, og hvordan vil du udvikle den? Skal vi have flere turister og i så fald hvordan? Det er nogle af de spørgsmål, som spidskandidaterne fra de 12 partier, der stiller op til kommunalvalget i Dragør her i 2025, skal svare på i dag. For fra kl. 16.30-18 og igen fra 19-20.30, ruller den første af de syv valgdebatter, Dragør Nyt står bag. Det foregår på Dragør Skole.

Her bliver politikerne bedt om at tage stilling til, hvordan Dragør skal se ud i 2050, hvis de kan få lov at bestemme. I dagens første debatrunde kan du møde Danmarksdemokraterne, Radikale Venstre, Socialdemokratiet, Venstre, Liste T og Liberal Alliance, mens det klokken 19-20.30 er kandidater fra Moderaterne, Det Konservative Folkeparti, Socialistisk Folkeparti, Sydamagerlisten, Anne Grønlund og Dansk Folkeparti, der skal debattere.

»Alt, hvad I siger her, bliver broadcastet til hele Dragør. Til hele Danmark. Og hele verden,« lød det fra Rasmus Mark Pedersen, redaktions- og udviklingschef, da han bød velkommen til valgdebatten. Det er nemlig første gang, at Dragør Nyt prøver at livestreame.

Så hvis du ikke kan nå at dukke op i dag på Dragør Skole, kan du følge med via livestream her. Dragør Nyt opdaterer selvfølgelig også løbende her på hjemmesiden med de vigtigste pointer fra debatten.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER