Mandag den 9. marts blev en ny cykel officielt overdraget til foreningen Cykling uden Alder i Dragør. Overdragelsen fandt sted foran Dragør Rådhus, hvor borgmester Kenneth Gøtterup stod for den formelle markering.
Cyklen er indkøbt af Dragør Kommune efter en beslutning i det daværende Social-, Sundheds- og Arbejdsmarkedsudvalg. Her blev det i november besluttet at bruge midler fra Leisa Neel Walløe Johansens Mindelaget samt penge fra budgettet til en styrket indsats for at gennemføre kommunens vedtagne strategier og politikker – blandt andet den nye sundhedspolitik.
Den nye cykel skal bruges af foreningen Cykling uden Alder, som tilbyder cykelture til ældre borgere i Dragør og omegn. Formålet er at give ældre mulighed for at komme ud i lokalområdet og få en oplevelse i frisk luft sammen med en frivillig cykelpilot.
