Folkeoplysningsudvalget i Dragør har netop konstitueret sig med ny formand.
Udvalget, der består af repræsentanter fra foreningslivet og kommunalpolitikere, står for at fordele tilskud til voksenundervisning og foredrag i aftenskoler, anvise lokaler til aftenskoler og foreninger – blandt andet idrætslivet – og yde tilskud til foreninger med aktiviteter for børn og unge.
Tidligere på året var der valg af foreningsrepræsentanter til udvalget, ligesom kommunalbestyrelsen har udpeget sine repræsentanter. Onsdag trådte udvalget sammen for første gang.
Ny formand er Leif Johnson, der repræsenterer Dragør Tennis. Næstformand blev Tim Panduro fra Blushøjspejderne.
De øvrige foreningsvalgte medlemmer er Lennart Marmetschke, Winnie Walløe, Morten Jensen, Jytte Zaar, Susanne Tønnesen, Pia Eg Rahbek, Geert Aagaard Jensen, Tom Nielsen og Renee Schwaner.
De politiske medlemmer er Theis Guldbech, Jerrik Walløe og Christian Hansen, der alle er konservative.