Det var efter mange overvejelser, at Christian Hansen valgte at stille op for Det Konservative Folkeparti ved kommunalvalget den 18. november.
Ikke på grund af partiet, som han har stemt på hele livet, men på grund af den påvirkning, det kan have på hverdagen at være medlem af kommunalbestyrelsen. Og netop det er han fra årsskiftet takket være et godt valg for både partiet og ham personligt.
»Der var en modningsproces, før jeg besluttede mig for at stille op. Kenneth Gøtterup kontaktede mig omkring maj 2024, og vi har løbende haft gode samtaler. Kenneth og baglandet har været ærlige om, hvor meget tid der skal bruges, så jeg har tænkt over det i lang tid,« siger 44-årige Christian Hansen, der også havde sin hustru og børnene Neel på 12 år og Otto på ti år med i overvejelserne.
»Men jeg er født og opvokset herude, og jeg brænder for Dragør. Jeg bruger byen og vil gerne tage ansvar for den og være med til at udvikle den,« siger han.
Er du overrasket over, at du kom ind?
»Med al ydmyghed, nej. Jeg har et forholdsvist stort netværk i Dragør og kommer rundt i mange hjørner. Jeg stillede op for at komme ind, og Det Konservative Folkeparti har haft medvind, så uden at lyde hovskisnovski har jeg tænkt, at der var en reel chance,« lyder det fra den nyvalgte kandidat.
Er der særlige områder, du gerne vil beskæftige dig med?
»Jeg vil gerne arbejde med fritids- og kulturområdet, børneområdet og måske fritidslivet og det grønne. Men et er, at man har mange ønsker, men man skal også have kompetencerne. Som ny kandidat har jeg tillid til, at vores formand og Kenneth kan se, hvad man har styr på. Og så skal vi jo også finde ud af, hvilke udvalg der kommer, og hvilke poster man kan blive betroet,« slutter Christian Hansen.