Ny rekord i lufthavnen trods brændstofkrise

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid
Ny rekord i lufthavnen trods brændstofkrise
Der er skyhøje ambitioner i Søvang – men støj fra lufthavnen står i vejen for at de kan blive til virkelighed ligenu. Foto: Tim Panduro

Væksten i antallet af rejsende fra Københavns Lufthavn fortsætter trods krisen i Mellemøsten.

I april rejste 2,8 millioner personer gennem Københavns Lufthavn. Det er det højeste antal aprilrejsende nogensinde – og en stigning på seks procent siden sidste år. Det skriver lufthavnen i en pressemeddelelse.

Spanien er det mest populære land – 248.000 passagerer rejste til og fra Spanien i april. Den største stigning ligger dog på ruterne til Asien. Her steg antallet af passagerer med 14 procent i forhold til april sidste år.

Den voldsomme situation efter USA’s angreb på Iran har givet voldsomme prisstigninger på brændstof – herunder flybrændstof. Men det er endnu ikke slået igennem i trafikken fra Københavns Lufthavn.

»Vi kan se, at enkelte flyselskaber har justeret lidt på antallet af afgange, typisk på ruter, hvor der er flere daglige afgange. De stigende brændstofpriser har endnu ikke haft signifikant effekt på trafikken i Københavns Lufthavn, men vi følger naturligvis situationen tæt og er i løbende dialog med de cirka 60 flyselskaber, der flyver til og fra København,« siger kommerciel direktør i Københavns Lufthavn Peter Krogsgaard i pressemeddelelsen.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER