Påskeløjer på Amagermuseet

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid
Påskeløjer på Amagermuseet
Onsdag blev der trillet æg – med præmier til de, der nåede længst. Foto: Tim Panduro

Der blev klippet, malet og snuset til historien, da der i påsken var åbent på Amagermuseet i Store Magleby. De to gamle gårde lagde lokaler – og jorde – til gæsterne, der blandt andet kunne prøve kræfter med gamle lege og gå på sporjagt på gården.

Påskedagene var en slags tyvstart på den egentlige museumssæson på gårdene, der åbner for publikum igen til maj.

Påske på museet 2026 Tim Panduro (21).JPG
Max fik både dekoreret et æg til æggetrilningskonkurrencen og klippet et gækkebrev under sit besøg på museet. Foto: Tim Panduro
Påske på museet 2026 Tim Panduro (18).JPG
Et rigtigt påskeæg har masser af farver. Foto: Tim Panduro
Påske på museet 2026 Tim Panduro (9).JPG
Den hjemmebyggede »æggebakke« kom i brug. Foto: Tim Panduro
Påske på museet 2026 Tim Panduro (16).JPG
Ungerne kunne samle spor via en række ophængte påskeæg – udfyldte man sin seddel rigtigt, vankede der en præmie. Foto: Tim Panduro
Påske på museet 2026 Tim Panduro (17).JPG
Der var selvfølgelig pyntet op til højtiden på museet. Foto: Tim Panduro
Påske på museet 2026 Tim Panduro (3).JPG
De gamle lege lægger op til en kappestrid mellem generationerne. Foto. Tim Panduro
Påske på museet 2026 Tim Panduro (15).JPG
Forårssol, frihed og mors udelte opmærksomhed – så bliver dagen ikke meget bedre … Foto: Tim Panduro

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER