Sølyst bliver dyrere

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid
Sølyst bliver dyrere
Forbedringer og udvidelse af Børnehuset Sølyst kan snart sættes i gang. Arkivfoto: Thomas Mose.

En større renovering af daginstitutionen Sølyst i Søvang bliver en realitet.

Det har en enig kommunalbestyrelse besluttet – og dermed har politikerne også godkendt en tillægsbevilling på halvanden million kroner til projektet.

Ekstraregningen er opstået, endnu før arbejdet er sat i gang. Et udbud førte til to tilbud, der begge lå langt over budgettet.

Nu er der så fundet penge til at lave nye toiletter, grupperum og krybberum i vuggestue og børnehave.

Flere ønsker

Det betyder ikke, at træerne vokser ind i himlen.

Ønskelisten for Sølyst er nemlig længere end de ting, der er fundet penge til.

Liste T foreslog i kommunalbestyrelsen, at forvaltningen i dialog med forældrebestyrelsen skal lave et byggeprogram for renoveringen, så der blandt andet kan laves en brandtrappe til førstesalen, og at produktionskøkkenet kan blive udvidet.

I sidste ende var det dog kun liste T, Moderaterne og Sydamagerlisten med i alt fem medlemmer, der stemte for. De resterende ti kommunalpolitikere stemte imod det udvidede forslag fra liste T med henvisning til, at forslaget kunne tages op i budgetforhandlingerne for de kommende år, hvor det altså ikke er kommet med.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER