En større renovering af daginstitutionen Sølyst i Søvang bliver en realitet.
Det har en enig kommunalbestyrelse besluttet – og dermed har politikerne også godkendt en tillægsbevilling på halvanden million kroner til projektet.
Ekstraregningen er opstået, endnu før arbejdet er sat i gang. Et udbud førte til to tilbud, der begge lå langt over budgettet.
Nu er der så fundet penge til at lave nye toiletter, grupperum og krybberum i vuggestue og børnehave.
Flere ønsker
Det betyder ikke, at træerne vokser ind i himlen.
Ønskelisten for Sølyst er nemlig længere end de ting, der er fundet penge til.
Liste T foreslog i kommunalbestyrelsen, at forvaltningen i dialog med forældrebestyrelsen skal lave et byggeprogram for renoveringen, så der blandt andet kan laves en brandtrappe til førstesalen, og at produktionskøkkenet kan blive udvidet.
I sidste ende var det dog kun liste T, Moderaterne og Sydamagerlisten med i alt fem medlemmer, der stemte for. De resterende ti kommunalpolitikere stemte imod det udvidede forslag fra liste T med henvisning til, at forslaget kunne tages op i budgetforhandlingerne for de kommende år, hvor det altså ikke er kommet med.